Jäsenyys

Liity jäseneksi

Etkö ole vielä jäsen? Liity nyt. Jäsenenä saat neuvontaa työsuhdeasioissa, työttömyyden kohdatessa ansiosidonnaista päivärahaa (työssäoloehdon täytyttyä), luottamusmiehen palvelut käyttöösi sekä monia muita etuja. Muista myös ammattiosaston omat edut jäsenille!

Usein puhutaan liittoon liittymisestä, mutta tosiasiassa työntekijät liittyvät ammattiosastoihin jotka muodostavat liiton. Ammattiosaston varsinaiseksi jäseneksi voi liittyä liiton järjestämis- ja sopimusaloilla työskentelevä 15 vuotta täyttänyt työntekijä.

Jäsenmaksu vuonna 2023 on 1 % ennakonpidätyksen alaisesta tulosta. Liitto maksaa jäsenten jäsenmaksun Avoimeen työttömyyskassaan.

Jäsentiedot

Omia jäsentietojasi voit tarkastella ja päivittää Teollisuusliiton eAsioinnissa. Pitämällä tietosi ajan tasalla pysyt kartalla liiton toiminnasta sekä saat poikkeustilanteissa tärkeät tiedotteet.

Tiesithän, että sinun tulee ilmoittaa kaikki palkattomat jaksot (KELA:n sairausaika, opinto- ja vanhempainvapaat, armeija jne.) liiton jäsenrekisteriin. Helpoiten teet tämän eAsioinnin kautta (linkki yllä). Tarvittaessa pyydä apua oman työpaikkasi luottamusmieheltä.